Výroční zpráva 2015

E.1. Systém řízení rizik

Společnost je součástí skupiny Generali a její struktury řízení rizik. Skupina Generali uplatňuje při řízení rizik systém, jehož cílem je identifikace, vyhodnocení a monitorování nejvýznamnějších rizik, kterým je skupina Generali a Společnost vystavena. Důsledky těchto rizik mohou mít dopad na solventnost skupiny Generali, na její jednotlivé společnosti, resp. být překážkou v dosahování cílů Společnosti.

Nástroje řízení rizik jsou aplikovány v celé Skupině Generali, ve všech zemích a ve všech společnostech Skupiny Generali. Nicméně míra a hloubka integrace se liší podle složitosti podkladových rizik. Proces sjednocení nástrojů řízení rizik uvnitř Skupiny Generali je podstatný pro zajištění efektivního systému řízení rizik a alokaci kapitálu pro každou společnost ve Skupině Generali.

Hlavním cílem nástrojů řízení rizik je udržovat identifikovaná rizika pod stanovenou úrovní, optimalizovat alokaci disponibilního kapitálu a zvyšovat výkonnost při současném zohlednění rizik (risk-adjusted performance).

Interní zásady a směrnice Společnosti upravují řízení všech významných rizik, jimž je Společnost vystavena (včetně metodiky identifikace a vyhodnocování rizik, rizikových preferencí a míry tolerance, eskalačního plánu atd.).

Systém řízení rizik je postavený na třech základních pilířích:
a) proces vyhodnocování rizik: tato oblast se zaměřuje na identifikaci a posuzování rizik a solventnosti Společnosti;
b) proces správy rizik (risk governance): tato oblast se zaměřuje na manažerská rozhodnutí týkající se relevantních rizik a na kontrolu těchto rozhodnutí;
c) kultura řízení rizik: tato oblast se zaměřuje na posilování povědomí o rizicích v rámci rozhodovacích procesů a na zvýšení hodnoty.