Výroční zpráva 2015

Úvodní slovo předsedy představenstva

Vážené dámy, vážení pánové,

marek-jankovic-orig

Česká pojišťovna je tradiční českou značkou, značkou s dlouhou a zajímavou historií. Samotná tradice však dnes již nestačí, pojistný trh se dynamicky vyvíjí a s tím se mění i požadavky a potřeby klientů. Jako úspěšná společnost tak musíme být schopni reagovat na moderní trendy a přicházet s řešením, které nabídne klientům maximální přidanou hodnotu.

Díky tomu, že se Česká pojišťovna v uplynulém roce plně začlenila do pojišťovací skupiny Generali, můžeme aktivně využívat a sdílet know-how silné mezinárodní společnosti a přitom se soustředit a reagovat na všechna specifika domácího prostředí. To vše nám umožňuje být na vysoce konkurenčním českém pojistném trhu úspěšní.

Uplynulý rok přinesl do oblasti pojišťovnictví celou řadu důležitých událostí. Pojišťovny s očekáváním sledovaly především vývoj dvou zásadních norem, a to zákona o pojišťovnictví a s tím související implementace Solvency II a zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích. Jaké budou dopady neschválení těchto dvou klíčových norem na pojistný trh, ale zjistíme až v průběhu roku 2016.

Rok 2015 byl náročný i v oblasti pojištění motorových vozidel. V souvislosti se změnami, které přinesl nový občanský zákoník, i nadále dynamicky rostly výplaty škod na zdraví. Tento trend byl evidentní již v roce 2014 a bude bezesporu pokračovat. Klienti budou i v budoucnu nárokovat vyšší odškodnění a na to musí být pojišťovny připraveny.

Ani přes složitou situaci na trhu jsme však v České pojišťovně nezapomněli na inovace. Soustředili jsme se zejména na digitalizaci procesů a online komunikaci s klienty. Díky více než šesti stovkám signpadů, které jsou k dispozici na všech pobočkách České pojišťovny, se u nás mohou klienti podepisovat elektronicky. Celý proces obsluhy se tak stal rychlejším, pohodlnějším a samozřejmě i šetrnějším k životnímu prostředí. Významně jsme zmodernizovali také Klientskou zónu. Tu je nyní možné zřídit online z pohodlí domova. Vydali jsme se tak na cestu, která vede k bezpapírovým procesům a službám.

Představili jsme i produktové novinky – povinné ručení Comfort. To nabízí vysoké limity plnění, úrazové pojištění řidiče a celé posádky, garanci ceny po dobu tří let, první škodu bez vlivu na bonus a široký rozsah asistenčních služeb. Díky nim se řidičům dostane pomoci nejen při nehodě a poruše, ale i v situacích, jako je záměna a nedostatek paliva, zamrznutí nafty či vybití akumulátoru.

Koncem roku dokončila Česká pojišťovna přesun svého datového centra do společného datového centra v Itálii. Svým rozsahem se jednalo o největší přesun infrastruktury nejen v ČR, ale i v rámci Evropy. Trval zhruba 11 měsíců a odborníci z oblasti IT přesunuli bezmála 1200 aplikací běžících na více než 1300 serverech. Byl to skutečně ojedinělý projekt a fakt, že se takto rozsáhlý a komplikovaný přesun infrastruktury podařil bez plošných výpadků IT služeb či aplikací, je dokladem vysoké profesionality našich zaměstnanců. Všem odborníkům, kteří se na tomto projektu podíleli a kteří na něm odpracovali bezpočet přesčasových hodin, tak patří můj obdiv a samozřejmě i velký dík.

V roce 2015 se České pojišťovně dařilo i na poli odborných soutěží. V mimořádně náročném hodnocení ankety Hospodářských novin Nejlepší pojišťovna 2015 jsme získali druhé místo v kategorii Nejlepší životní pojišťovna a třetí místo v kategorii Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna.

Rád bych jménem vedení Společnosti poděkoval všem zaměstnancům a obchodníkům, kteří se v roce 2015 podíleli na úspěchu České pojišťovny, a přispěli tak k udržení pozice lídra českého pojistného trhu. Děkuji také našim obchodním partnerům za jejich přízeň a těším se, že naše spolupráce bude stejně úspěšná i v roce 2016.

Zvláštní poděkování patří našim klientům. Jejich důvěra je pro nás velkou motivací a zároveň závazkem, abychom neustále poskytovali kvalitní produkty a služby, které předčí jejich očekávání.

Jankovic_podpis

Marek Jankovič
předseda představenstva